maanantaina, helmikuuta 06, 2006

Sukat ja vihreäkausi

Sain perjantaina kirjastosta Sukkasillaan-kirjan, johon ihastuin heti. Olen neulonut elämässäni vain yhdet sukat koulun käsityötunnilla ja lopputulos ei ollut ihan se mitä toivoin. Toinen sukista sopii minulle ja toinen isälleni... Samoin kävi myös koulussa tehtyjen lapasien kanssa. Nyt sitten innostuin neulomaan itselleni sukkia. Valitsin kirjasta Farkkunaisen sukat ja langaksi ihanaa vaaleanvihreää Nallea. Mulla on taas meneillään vihreäkausi, edellinen vaivasi mua kotoa muuttaessa. Muistona tuosta vihreästäkaudesta on eri vihreän sävyillä sisustettu asunto.

Toinen vihreä työni, omenenvihreä villapaita valmistui eilen. Lopputulos on mielestäni ihan kiva. Harjoitus tekee tosiaan mestarin, villapaita yritelmäni ovat muuttuneet paremmiksi kerta kerralta. Voi myös olla, että olen itse muuttunut kärsivällisemmäksi työn valmistumisen suhteen. Tällä kertaa purin kuuliaisesti äidin neuvojen mukaan hihoja ja tein niistä lyhemmät. Myös kaula-aukon joustinneuleen kanssa sai kikkailla ennen kuin se näytti hyvältä.

Ei kommentteja: